2020. április 8., szerda

Magyar/ Olvasás. 2020. 04. 08.



Magyar/olvasás. Ok. 146. oldal

2020.04.08.

Kedves Gyerekek!

A mai órán a szünet előtti utolsó nap van. Így a közelgő ünneppel kapcsolatosan fogunk tanulni, beszélgetni. Már a múlt héten és a héten is volt szó a Húsvétról.
A húsvét a keresztények egyik legszebb ünnepe. A Biblia szerint Jézus keresztre feszítése után harmadnapon, vasárnap feltámadt. A húsvét a tavasz eljövetelének ünnepe is. A népszokások közül a locsolkodás, tojásfestés a legelterjedtebb.










Ok. 146. oldal Húsvét olvasd el!

Most már megismerted a Húsvéti népszokásokat, a fiúknak válogattam néhány locsolóveset.
Hétfőig még lehet tanulni.

Kicsi a kertem, sok a virág,
sietnem kell várnak az ibolyák.
Meglocsolom szépen, nap süt az égen,
ragyogjanak nékem nárciszok, rózsák, violák a réten.


Korán reggel útra keltem,
Se nem ittam, se nem ettem.
Tarisznya húzza a vállam,
Térdig kopott már a lábam.
Bejártam a fél világot,
Láttam sok-sok szép virágot.
A legszebbre most találtam,
Hogy öntözzem, alig vártam.
Erdőn-mezőn nyitott szemmel,

sok virágra lel az ember.
Én most őket megöntözöm,
a piros tojást megköszönöm!
Szabad-e locsolni?



Szépen kérem az apját,
De még szebben az anyját:
Adja elő a lányát,
Hadd locsolom a haját!
Hadd nőjön nagyra,
Mint a csikó farka,
Még annál is nagyobbra,
Mint a Duna hossza.
Szabad-e locsolni?


A lányoknak pedig néhány tojásfestési ötlet
.
 





Néhány színező, ha még van kedvetek, akkor ki lehet nyomtatni és színezni.





Jó munkát kívánok!
Anett néni.   






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése