2020. április 8., szerda

Erkölcstan. 2020. 04. 08.


2020. 04. 08.                                                                    

Erkölcstan
Kedves gyerekek!

A mai óránk témája: Külön. A múlt órán már beszélgettünk az egyedüllétről, a magányról. Ma is hasomló témával fogunk foglalkozni.
Kizáródás egy csoportból. Elutasító és segítő, befogadó viselkedésformák.
Elkülönülés, kizárás, csúfolás, gúnyolódás, lenézés, lekezelés, elfogadás, befogadás.
Önismeret, önreflexió, saját értékeink mellett kiállás, mások megértésére törekvés, elfogadás, befogadás, mások tisztelete.
Ezek mind olyan fogalmak, amelyeket mindenki már esetleg megtapasztalt.
Tk. 48.oldal/ 2. feladat. Ismerős lesz: J.K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve.-részlete.



Ha elolvastad a könyvben a részletet, akkor beszéld meg a Szüleiddel, Tk. 44. oldal/ 3. feladatot.

Tk. 49. oldal/ 4. feladat.

Finta Szilvia Hanna
Divat
A szomszéd néni vörös,
meg a szomszéd néni szomszédja is vörös.
Tulajdonképpen,
az utcánkban majdnem minden néni vörös.
A városban az utcán is majdnem minden néni vörös.
Anyukám is vörös,
és mikor kislány volt,
akkor is vörös volt,
de mikor kislány volt,
csúfolták ezért.
Most nem csúfolják,
mert most a vörös a divat.
Nagyon várom már,
hogy az elálló fül legyen a divat,
meg a nagy orr,
mert akkor mindenkinek elálló füle lenne,
meg nagy orra,
a szomszéd néninek is,
meg a szomszéd néni szomszédjának is,
meg mindenkinek az utcánkban,
meg a városban is az utcán.
És akkor engem sem csúfolnának,
sőt,
mindenki olyan szeretne lenni,
mint én,
mert én lennék a divat.
De akkor szerinted,
ha én lennék a divat,
akkor szerinted
én még én lennék

Tk. 49.oldal/ 5. feladat. Beszéld meg a Szüleiddel a verset.
Remélem, jót beszélgettetek!
Házi feladat: osztálytérkép megrajzolása.
Egy rajzlapra kérek szépen egy osztályrajzot. Mindenkit rajzoljatok rá, aki az osztályba jár. 




Köszönöm a segítők munkáját is! A rajzokat: amanett80@gmail.com
Anett néni. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése