Matematika 03. 26.
Matematika Tk. 114.oldal.
2020. 03.26.
Kedves Gyerekek!
Köszönöm szépen, hogy mindenki visszaküldte a dolgozatát.
Ügyesek voltatok. Nagyon szépen dolgoztatok. Pici hibákat láttam, amit jeleztem
is annak, akinél észrevettem. A szöveges feladatnál páran kihagyták a fontos lepéseket.
Erre legközelebb figyeljetek oda. Mindenkinek ötös lett, kérlek, írjátok be a tájékoztató
füzetbe. Látjátok nem is volt ez olyan nehéz.
A mai órán új
tananyagot fogunk tanulni: A kerület mérése. 114.oldal.
Két logikai lapra lenne szükséged az első feladathoz.
Tudom nincs otthon. Rajzoljatok egy háromszöget és négyzetet. Vágjátok ki és
ezek lesznek a segítők.
Ha készen vagy, húzd végig az ujjad a háromszöget és
négyzetet határoló szakaszon. Fogalmazd meg, hogy mit tapasztaltál. (Az oldalain kell végig húznod az ujjaidat)
Azt kell tapasztalnod, hogy bekerítetted a háromszöget és a négyzetet, vagyis
végig jártad az oldalakat.
A következő videót figyeld meg. Szükséged
lesz a tankönyvedre, egy vonalzóra és egy radírra. A könyvedet a radír
segítségével körbejárod, mintha végig sétálnál rajta.
Majd a vonalzóval mérd le a tankönyved minden oldalát, jegyezd
le a mért cm-t, majd add össze. A tankönyv téglalap tehát nem minden oldala
egyenlő. A szemben lévő oldalai egyenlők lesznek.
Miután megnézted a videót most már következik a Tk.
114.oldal/ 3. feladat. Ezt másoljátok be a füzetbe.
A kerület jele: K
Tk.
114. oldal/ 4. feladat. Készítsetek hasonló síkidomokat lehet: gyufa, fogvájó
vagy pálcika. Ha 8 cm egy gyufa, akkor a háromszögnél mivel 3 oldal van, ezért:
8+8+8= 24 cm. de lehet szorzással is 8*3= 24
cm. A többit is így.
Házi feladat: Mf: 42. oldal: 1.-2. feladat.
Remélem sikerült elsajátítani a mai tananyagot?
Jó munkát!
Anett néni
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése