Környezetismeret
Tk.
78.-79.oldal.
2020.
05. 13.
Online óra
folytatása.
A mai tananyag:
Együtt élni a természettel.
A mai napon folytatjuk
az online órán elkezdett új témakörünkkel. Megtart, ha megtartod.
A mai témánk: Együtt
élni a természettel.
A mai órán régi
idők hagyományaival ismerkedünk.
Régen gyakran
romboló árvizek sújtották a vízparti területeket. Ekkor még nem voltak
töltések.
Nyílásokat
vágtak a folyók magas partján. Ezeket fokoknak nevezték.
Elvezették a
vizet az alacsonyabb ártéri területekre. Így nem rombolta le a településeket.
Apadáskor
vissza is tudott húzódni a víz a medrébe.
Ezeket a
területeket gazdálkodásra hasznosították.
Az eddigiek
alapján, készítsétek el a következő feladatot!
Ártéri
tájgazdálkodás, azaz fokgazdálkodás kialakulása:
Vedd
elő a füzetedet! Írd fel a címet: Együtt a természetben.
Ezt
írd le a füzetbe!
Dús
füvű legelőkön gulyákat, méneseket, kondákat legeltettek.
Ez
alapján fejtsétek meg a következő szavakat!
_
_ _ _ _ = szarvasmarhák csoportja.
_
_ _ _ _ = lovak csoportja.
_
_ _ _ _ = sertések csoportja.
Félvad tartás:
magyar szürkemarha
mangalica
rackhajuh
Folytassuk az ártéri gazdálkodást!
A nádasok, ártéri erdők, nádat,
gyékényt és fát biztosítottak az embereknek. Fűszereket, gyógynövényeket
szereztek be az árterekről. Élelemhez jutottak az itt élő vadakból és halakból.
A sok szép virágon szorgosan gyűjtögető méhek mézet adtak az embereknek.
A folyók melletti gátak építésével, a
vizek lecsapolásával az ártéri gazdálkodás megszűnt. A vadon élő állatok és
növények száma csökkent.
Ahogy mostanában, többször említettük
a Föld napjával kapcsolatosan:
VIGYÁZZUNK A KÖRNYEZETÜNKRE, MERT SZÜKSÉGÜNK VAN RÁ!
Remélem, figyelemmel követted a mai óra anyagát!
Ez alapján el is tudod végezni a munkafüzet 62.-63. oldalán lévő
feladatot.
Ha elkészültél, küld is el nekem! amanett80@gmail.com,
Jó munkát kívánok!
Anett néni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése