2020. 05. 13.
Erkölcstan Tk. 60.-61.oldal.
Kedves Gyerekek!
A mai tanóra témája:
Ismerjük egymást?
A közösséget alkotó
gyerekek egyénisége, egyedisége. Egymás jobb megismerése.
A gyerekek mind jobban
megnyíljanak egymás felé, fedezzék fel az egymásban rejlő hasonlóságokat és
különbözőségeket. Egymás iránti érdeklődés erősítése. A jobb megismerés által
az összetartozás érzésének növelése.
Hasonlóság, különbség, nemzedékek,
osztályterem, humor, vidámság, tevékenység, szabadidő, önarckép.
Énkép, önismeret,
önbecsülés, összetartozás, közösségi érzés, megbecsülés, elismerés,
szolidaritás, a társak megismerésének igénye.
A múlt órán az osztályunk közösségéről beszélgettünk. Ma is egy
kicsit együtt leszünk.
Nézzünk egy-egy osztályképet. Kérjétek meg szüleiteket, hogy vegyék
elő az ő általános iskolai osztályképeiket is. Esetleg a nagyszülőké is
előkerülhet, ha megvan.
Hasonlítsátok össze azokat! Mik a különbségek, hasonlóságok a
képen, az emlékekben, a történetekben?
Ha már kellemesen elbeszélgettetek, sok
érdekes történetet megemlítettetek, akkor jöjjön a következő lépés. Most az
lesz a feladat, hogy közösen alkossunk egy történetet egy kitalált osztályról!
Rajzolni kell egy történetet. Aztán, ha még van ötlet, és kedv, lehet még.
Legyen egy osztálykirándulás, ahol több helyen is járunk. Meséljük el, miket
látunk, miket beszélgetünk!
Rajzoljatok
is erről a kalandos kirándulásról a füzetbe! Ha mindenki visszaküldi nekem a rajzát,
akkor össze fogjuk fűzni egy kerek történeté.
Nagy izgalommal várom az elképzelt
kirándulásunk rajzait.
Határidő:
május 19.
Szép
napot kívánok!
Anett néni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése